Tel: +36 30 937 9533

Tel: +36 1 301 0306

info@exkluzivutazas.hu

www.exkluzivutazas.hu

Bora-Bora utazáshoz hasznos és érdekes információk

A 118 szigetből álló Francia Polinézia egyik leglátogatottabb szigete Bora Bora, a vízre épült bungalóiról híres egzotikus üdülőparadicsom a Csendes-óceánban. Egy Bora-Bora utazás kétségtelenül felejthetetlen élmény. Néhány érdekes és hasznos információval segítünk felkészülni.

Bora-Bora kb. 45 perces légiútra fekszik a Tahiti nemzetközi repülőterétől. Ha odafelé a repülőgép bal felében sikerül helyet kapnunk az ablaknál, csodálatos légi fotókat készíthetnünk az alattunk elterülő szigetvilágról és a lélegzetelállító látványt nyújtó Mt. Otemanu-ról. A Bora-Bora reptér egy kis szigetre épült, ahonnan az úgy nevezetett motukra – kis homokkal borított szigetek a fősziget körül – épült resortokra kishajókkal juthatunk el. A szállodasziget saját hajóját küldi a repülőtérre az érkező vendégeiért. Ha a főszigeten van a szállásunk, komppal juthatunk át a reptérről.

A repülőtér betonjára lépve tradicionális tahiti zene hívogat a kis nyitott tetejű terminál felé, ahol a csodálatos illatú tiaré virág koszorúval üdvözölnek minket.

Egy Bora-Bora utazáson ne nyüzsgő, szórakozásokkal teli városi élményeket keressünk, a tengerparti pihenésé és a vízisportoké itt a főszerep. Csak néhány kézműves bolt és a partmenti éttermek és bárok várják a turistákat. A boltok hétfőtől szombatig kora reggeltől kora estig tartanak nyitva és ebédidőben hosszú ebédszünetet tartanak. Vasárnap csak a hotelek kis boltjai találhatók nyitva.

Bora-Boráról ajándékba hozhatunk tahiti fekete gyémántokat, kagylókból készült ékszereket, fafaragványokat és illatos szappanokat és olajokat.

Van néhány taxi a szigeten és autót is bérelhetünk, hogy körbejárjuk a 2,63 km széles és 3,81 km hosszú szigetet, ahol kb. 8900-an élnek. Inkább a szigetvilág felfedezése az igazi program. Szerveznek motorcsónakos és katamarános túrákat is, de bérelhetünk kenut is.

A nagyobb szigetet körülvevő motuk nagyrésze általában lapos, csodálatos lagúnákkal ölelt. A legtöbbjük egy-egy szállodáé, ahol a strandokon napernyő alatt kortyolgathatjuk a koktélunkat. Van néhány motu, amelyet viszont szabadon meglátogathatunk és élvezhetjük a természetes kis strandokat.

A tájat a 727 m magas borostyánzöld Mt. Otemanu hegy uralja egy külön szigeten. Béreljünk egy 4X4-est vagy vegyük fel a túrabakancsot és járjuk be trópusi növényekkel borított belső útjait és ösvényeit, amelyek lenyűgöző látványt nyújtó kilátópontokat rejtenek.

Francia Polinézia hivatalosan Franciaország külső területe. A hivatalos nyelv a francia és a polinéz. Mindenki beszél angolul is.

A polinéz ABC összesen 13 betűből áll. A „b” nem szerepel benne. Bora-Borát a helyiek Pora Pora-ként ejtik. Azért terjedt el a Bora-Bora név, mert az első felfedezők Bora-Borának hallották.

A polinézok a világ legbarátságosabb emberei, amely a vendégszeretetükben is megnyilvánul.

Kedvet kapott egy Bora-Bora utazáshoz? Kérje személyreszabott ajánlatunkat.